Wednesday, December 3, 2008

Anak Anugerah Allah s.w.t

Pagi tadi bangun tido rasa liat sangat. Sbbnya duk bergalok dgn Akhil atas katil.Pg2 klu buka mata tgk dia uiskhh hati pasti terusik. Kadang2 klu dia manja sangat duk golek2 ngan mama dia.Tak pun abah dia. Mlm anak mama, siang anak abah. Tp pg td anak mama. Tak nak kat abah dia. Ntah la.

2,3 hari ni Akhil macam jatuh cinta sikit. Mengelamun jer. Tgk mama senyum2. Suka pandang tingkap.Ke sbb Kanita nak balik Bosnia dah. I will miss you Kanita. ( Kanita ni budak Bosnia umur 3 tahun duk ngan umah pengasuh sama ngan Akhil ). Sangat comel budak ni. Dah nk balik kg. Sbb mak dan ayah dia dah habis master kat UIA.

Btol la org cakap anak ni pengikat kasih sayang suami isteri. Sekarang klu gaduh ngan Nua ke mesti tak lama punya sbb ada Akhil.Nak majuk lama2 pun tak jadi sbb anak. Hihi...kelakar plak rasanya. Tak sangka aku dah ada nak. Sungguh menghiburkan.
Akhil ni klu aku masuk mandi cepat2 ikut gak.Suka la tu mandi ngan mama dia. Kalau aku blend shake nak minum cepat2 dia dtg nk pegang gak blender tu.Kalau tak nangis. Kalau kentut cepat2 tgk mama dia,kononya buat tak kentut la. kalau aku tgk tv dia main2 tv tu.Kalau abah dia buat keja kat komputer cepat2 nk duk atas kusi gak. Macam2 skill dia tunjuk dr hari ke sehari.Sungguh menceriakan aku. Aku doakan moga Akhil menjadi anak yg baik2 dan soleh. Aminnn..

Sapa2 yg ada anak saya pun mendoakan semoga anak2 korang membesar dengan sihat dan menjadi anak yg soleh/solehah. Mereka semua ni bakal pemimpin. Sebagai pemimpin kena sihat. So amallah minum sarapan abad ke 21 itu. : )Nak tahu lebih lanjut sarapan tu boleh Ym saya rafiah_mmu@yahoo.com atau hubungi 012-2578382 ( Anuar ).

No comments: