Monday, December 1, 2008

Sarapan Abad ke 21 di Malaysia - Nutrisi Selular

Alhamdulillah Akhil dah tido. Awal juga dia tido mlm ni.Penat la tuh.Sepanjang hari gedik santai sangat Mak Yam cakap. Malam tido la.Kepenatan. Thanks ekk Mak Yam tolong jaga anak saya. Alhamdulillah Mak Yam ni pengasuh yg baik so far yg aku jumpa. Tadi br je chating dgn Fara ( my best friend ), rindu gak kat dia.Businesswoman mmg camtu.Bz memanjang. Tapi ingat Fara kesihatan perlu di jaga. Haa sebut pasal kesihatan aku nak share sikit sarapan abad ke 21 yg aku duk amek hampir 1 tahun nih.

Alhamdullillah aku dan Anuar telah diperkenalkan dengan nutrisi ini sudah hampir 1 tahun. Formula Nutrisi selular (khas design for sel badan kita) yg luar biasa ini sungguh merubah hidup kami sekeluarga. Anuar berjaya membuang lemak dr badannya sebanyak 33 kilo 
(wowww amazing)...dan aku dapat balik bentuk asal bdn lps lahirkan budak bujang yg comel tuh. (muahhh mama sayang akhil). Ramai kawan2 yg terdekat tanya, asal la aku ngan Nua ni duk minum lagi sarapan yg luar biasa tu walhal kami dah dapat bentuk badan yg kami nak. Aku senang je jawab, aku masih minum sbb KESIHATAN & KEBUGARAN


Apa la breakfast kita yg ada di sekeliling kita yg boleh di mkn di awal pagi yg memenuhi keperluan nutrisi. Mungkin boleh la nak buat sendiri.Tapi nk buat dan masak sendiri setiap hari ada masa & kemampuan ke... Aku pilih mana yg senang dan terbaik.Sbb nk buat sarapan ni 2 minit jer ( mcm masak maggi la..cuma maggi not good la for your body). 

Hasil dr sarapan yg luar biasa ni aku rasa lebih bertenaga, fresh, dan kurang mengantuk di tempat keja ( klu tak dulu lepas pekena nasi lemak kedai sri intan tu mesti rasa nak tido jer walaupun tak tengahari pun lagi ) Dan paling bonus, dpt kekalkan berat badan ideal, tanpa perlu risau  nak makan makanan yg digemari. 

Tadi kakak tepon cakap abg long masuk hospital sbb sakit perut. Haa ni la, aku dh banyak kali cakap. Tp degil. Bukan suh beli nutrisi ni pun tp jaga PEMAKANAN sendrik. Skang dh jd mcm ni br nak kelam-kabut tanya. Tapi takpe, ailong ( panggilan org champa untuk abg long )masih belum terlambat.Ubahlah cara pemakanan.Tolong la makan makanan yg lebih seimbang & bernutrisi. Jgn la duk minum air gas lg, minum byk air masak yg paling terbaik. Nanti sakit sapa yg susah.Sian la kat anak2 yg masih memerlukan diri kita. So ailong pun skang mulalah makan sarapan abad yg ke 21 nih. 

Thanks Allah sbb buka hati ailong aku ni utk jg kesihatan dia. Moga2 dia berjaya jg kesihatan dia.

APA SARAPAN ABAD KE 21?
Sarapan Abad ke 21 ni dah lama di pasaran dunia. Dah lebih 28 tahun. Cuma baru masuk Malaysia dekat 3 tahun je ( Januari 2009 ini ), hampir lebih 60 juta pelanggannya yg berpuas hati & bersarapan dgn hidangan yg super delicious nih( ni tak masuk aku ngan nua lagi nih ),dah masuk 70 negara, syarikat ni tersenarai dlm bursa saham new york (NYSE), dan yg pasti dia sangat sedap!!! David Beckham pun minum gak tau.. hehe lets have a breakfast like a pro does!

So nak tau lebih lanjut...next post. Nak mengemas umah lak sementara anak bujangku tido.

p/s: 
Always think back, manusia ni Allah jadikan dah sebaik2 kejadian, sampaikan malaikat pun mencemburui kita.. tetapi kalau melihatkan manusia hari ni yg 60% nya overweight, lebih 10000 heart problems, stroke 300% increase every year, 3.1 million diabetec & many more probs.. adakah malaikat akan mencemburui kita kalau macam ni punya gaya..?

Asal penciptaan kita adakah untuk sakit atau untuk sihat?

Kita kena makan Halal & Taiyyiban (Halal dan membawa kebaikan) so.. bak kata Nabil "Lu pikir la sendrik".. mana yg baik mana yg kurang baik.. Kita kena amanah kpd anugerah Allah ni, jgn menzalimi diri kita dgn menambah risiko mati muda, sakit kronik & rosak organ.

Lets live life to the fullest! iAllah ;)

No comments: