Wednesday, December 3, 2008

Buku Biografi Nabi Muhammad s.a.w

Buku ni Anuar beli dah lama dah.Kononnya nak habiskan masa tgh berpantang la.Tp tangguh punya tangguh sampai ke hari ni tak sentuh2. Tp macam mana ntah sekarang terbuka plak hati nak baca buku nih. Walaupun tak habis lagi tapi rasa sungguh menarik dan membuatkan rasa nak terus membaca. Hati ni rasa sungguh tersentuh dgn perjuangan Rasullah s.a.w. Dan diri ini sungguh rasa bersalah dengan apa yg telah dilakukan. Kita kata Rasullah pesuruh Allah s.w.t tp adakah kita btol2 mengikut sunnah baginda.

Perjuangan baginda untuk menyebarkan Islam sungguh besar. macam2 dugaan dan ujian yg baginda hadapi. Sungguh penyabar! Dalam 10 tahun menyebarkan Islam hanya 70 org shj yg memeluk Islam di dalam Mekah. Namun hari ini sungguh ramai umat Islam yg ada. Tetapi org islam hari ini samakah dengan dulu. Tanyalah pada diri masing ( termasuk diri aku sendiri ) Buku ini btol2 buat aku bertambah menyintai agamaku, dan menghargai perjuangan Nabi Muhammad s.a.w. Aku pohon padaMu Ya Allah semoga suatu hari nanti aku menjadi seorg umat islam yg solehah. Aku ingin ke arah itu sedikit demi sedikit.

Kepada kawan2 aku syorkan korang bacalah buku ini. Bahasa buku ini sungguh senang untuk di fahami.Penulis buku ini adalah Zulkifli Mohd Yusoff. Cover buku ini warna biru. Cari la kat MPH. InsyaALLAH ada. Ok selamat membaca.

No comments: